TILBUD OM MEDLEMSKAB

Sponsorforum i DGI huset

03 september 2018

15 medlemmer var mødt frem til AGC’s Sponsorforums arrangement i DGI Huset.

Vi blev mødt af Fitnesschef Bobby Croshaw, som er DGI Husets ildsjæl, og som var vores vært og instruktør i den første del af arrangementet.

Bobby viste rundt i huset, som består af mange sale, hvori der var aktiviteter i de fleste. Vi fik indblik i DGI Husets struktur, og mange blev sikkert overrasket over, at DGI slet ikke driver stedet, men blot lægger navn til bygningen. Dette skyldes at finansieringen af huset og indretningen, er sket ved hjælp af midler eller garantier fra DGI. Huset og driften fungerer uden tilskud fra DGI og andre interessenter – man er så at sige ‘herre i eget hus’.

Bobby fortalte engageret om det at drive en sådan organisation, som i høj grad baserer sig på frivillige timelønnede instruktører – og med kun 12 fastansatte.

De 15 sponsormedlemmer blev mødt med nogle spændende udfordringer efter rundvisningen. I et af lokalerne var der 15 fitness-bolde, som vi, under kyndig ledelse af Bobby, blev  fik demonstreret forskellige øvelser på. Det kom der mange gode grin ud af – for de uøvede, og dem var vi en del af, var det ganske svært at følge instruktionerne – for bolden er jo rund!

Efter en god times tid gik vi ind til en lækkert tapas tag-selv buffet og tilhørende vand og vine – det var en lidt lettere øvelse – og ingen af de tilstedeværende havde problemer med balancen, hverken under- eller efter buffet’en.

Undervejs havde vi en sædvanlig præsentationrunde – så det nye medlem Casper Teglgaard fra Compell kunne blive præsenteret for forsamlingen og høre lidt om de øvrige sponsorers virkefelt og forretning.

Lars bragte ‘dagens aktuelle emne’ op: Børsens forsideartikel om Hypefactor – et selskab som skal noteres på Firth North børsen i næste uge. Vi havde en spændende diskussion om brugen af sociale medier i markedsføringen- og anprisningen af produkter. Den potentielle konflikt mellem etik og forretning, hvis man som skribent på sociale medier ikke giver sig til kende, hvis man er betalt for at markedsføre et produkt/ firma, som man anbefaler til andre. Er det et potentielt brud på ‘Markedsmisbrugsforordningen’?

Det kom der, som nævnt, megen god dialog ud af, og alle var enige om, at det var et yderst relevant emne, idet stort set alle firmaer anvender de sociale medier i deres markedsføring.

Aftenen sluttede med kaffe samt petit four og hyggelige samtaler ‘henover’ bordet.

De næste arrangementer der mandagsgolf den 10. september kl. 17:00 hvor vil spiller 9 huller og Sponsorudvalget er værter ved en øl og en burger efterfølgende. Husk at melde jer på – det er superhyggeligt.

Den 21. september skal vi til brunch hos BKI i Højbjerg. Her får vi et unikt indblik i BKI’s historie og forretningsmodel, og der bliver som vanligt tid til at ‘netværke’ og drøfte forretningsmuligheder.

Den 23. oktober har vi årests sidste arrangement. Det er en lækker middag samt et inspirerende indlæg. Glæd jer – nærmere herom følger.