TILBUD OM MEDLEMSKAB

Sponsorforum på Früd

29 januar 2019

Der var stort fremmøde til årets første arrangement, som foregik på Restaurant Früd.

Restauranten er beliggende i smukke omgivelser tæt på skoven, vandet og byen – og med parkeringsmuligheder lige udenfor døren.

Arrangementet var et brunch- netværksmøde, og temaet var: ’’Hovsa – hvad skete der da Fætter BR gik konkurs’’?

Morgenen blev indledt med en velkomst af Lars Grunnet, som gennemgik dagsordenen, og kort begrundede valget af dagens emne.

Herefter orienterede ejeren af Restaurant Früd, Jürgen Früwirth, kort om forretningskonceptet og forventningerne til udviklingen.

Herefter fulgte en præsentation af de respektive deltagere, og den- eller de forretninger vi hver især repræsenterer i AGC’s Sponsornetværk.


Dette medførte en levende og givtig dialog, og der blev kommunikeret aktivt ’på kryds og tværs’ af bordene. Der er helt sikkert potentiale for, at flere deltagere kan udvikle et samarbejde til gavn for begge parters forretninger.

Herefter lavede Lars Grunnet et oplæg til ’Dagens Emne’, og spurgte bl.a. forsamlingen om bud på følgende:

Blev Fætter BR og TopToys ’disruptet’, eller var det mangel på rettidig omhu, som medførte et økonomisk kollaps?

Hvordan er detailhandlen påvirket af konkurrencen fra webshops, og hvordan udnyttes mulighederne i den digitale markedsføring?

Hvordan påvirkes andre brancher, som fx banker, ejendomsmæglere af en udvikling som udfordrer detailhandlingens ekspansion?

Hvilke detailhandlere er i risiko for øget pres – og hvad kan de gøre for at modvirke dette?

Vi har i kredsen flere medlemmer, som har relevant erfaring med både at udvikle web-platforme og direkte erfaring med at anvende sådanne platforme i deres markedsføring/salgsarbejde. Derfor havde vi også en meget spændende dialog om både den aktuelle situation med Fætter BR og Salling Group’s køb af Fætter BR’s ’Brand’, og dels forsamlingens bud på mulighederne for fremtidens detailhandlere – ligesom vi berørte hvad den digitale udvikling kommer til at betyde i form af ændret forbrugeradfærd mv.

En drøftelse hvor alle havde enten mening eller erfaring, men hvor vi godt kunne bruge mere tid til en kvalificeret dialog.

Det råder vi så bod på – for allerede i forbindelse med vores næste arrangement på Aarhus Bryghus , vil vi tage tråden op. Mere herom senere, når I modtager invitationen fra Peter Agerboe/ Christen.

På Sponsorudvalgets vegne, Mette, Christen og Lars